Готуємось до ЗНО, ДПА


ЗНО

    ЗНО - це головна атестація для випускників українських шкіл. Саме цей іспит дає право на отримання шкільного атестата і може відкрити для вас двері по-справжньому престижного Вузу. 



Чого не потрібно робити під час проходження ЗНО

Спілкування з іншими учасниками. Абітурієнт може бути позбавлений права на продовження роботи над тестом, якщо в аудиторії де проводиться тестування він заважає іншим абітурієнтам працювати над тестом або спілкується з іншими абітурієнтами, або передає їм будь-які предмети чи матеріали.




Засоби зв’язку. Учасник ЗНО зобов’язаний покинути аудиторію якщо з’ясується, що він має при собі засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та відтворення інформації або друковані чи рукописні матеріали, що не передбачені процедурою тестування.
Речі, що не передбачені процедурою зовнішнього оцінювання (верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, калькулятори, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали, засоби, предмети, прилади) залишаються учасником ЗНО у спеціально відведеному місці, на яке зобов'язаний вказати інструктор в аудиторії тестування.


Зверніть увагу, що абітурієнт позбавляється права проходити тестування за наявності навіть вимкненого телефону. Також робота абітурієнта може бути анульована вже після проходження тестування, якщо з’ясується, що він мав при собі телефонний апарат під час виконання тесту.

Для виявлення в абітурієнтів засобів зв’язку та з метою здійснення контролю за дотриманням процедури проходження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) в пунктах тестування можуть використовуватися технічні засоби (камери відеоспостереження, металодетектори тощо).

Виявляти наявність заборонених предметів матимуть право працівники Державної служби охорони, Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти, особи, уповноважені здійснювати державний контроль за проведенням зовнішнього оцінювання.

Запізнення.
 Допуск до пункту тестування розпочинається за 45 хвилин та припиняється за 10 хвилин до початку зовнішнього незалежного оцінювання. Будь-яке запізнення унеможливить проходження тесту, тому рекомендується заздалегідь відвідати пункт тестування та перевірити маршрути доїзду до нього. На пункт тестування бажано з’явитися за 45 хвилин до початку тесту.

Рішення про припинення роботи над тестом. Рішення про припинення роботи абітурієнта над тестом приймається колегіально уповноваженою особою, відповідальним за пункт тестування і старшим інструктором відповідної аудиторії (якщо порушення відбулося поза межами аудиторії черговим).

Псевдоніми письменників


М.Костомаров - Ієремія Галка

А.Метлинський - Амвросій Могила

М.Шашкевич - Руслан

Я.Головацький - Ярослав

І.Вагилевич - Далібор

Г.Квітка-Основ’яненко - Фалалей Повитухін

Л.Глібов - Дідусь Кенир(Кенер)

С.Руданський - Вінок Руданський

П.Грабовський - Граб, Журба

М.Драгоманов - Українець

Т.Шевченко -Дармограй

П.Рудченко - Панас Мирний
І.Рудченко - І.Білик
І.Тобілевич - І.Карпенко-Карий
М.Тобілевич - М.Садовський
П.Тобілевич - П.Саксаганський
І.Франко - Малий Мирон, Джеджалик, Один із русичів м.Львова
Б.Грінченко - Василь Чайченко
С.Панасенко - С.Васильченко
Л.Косач - Леся Українка, дочка Прометея
В.Самійленко - Сивенький, Полтавець
В.Стефаник - В.Семенів
Олександр Кандиба - О.Олесь
Олесь Кандиба - О.Ольжич
Г.Стрілець - Г.Косинка
П.Губенко - Остап Вишня, П. Грунський, П. Чечвянський
М.Фітільов - М.Хвильовий
І.Лозов’ягін - І.Багряний
В.Очерет -В.Барка




Вимоги до твору

Твір – це показник інтелектуального розвитку учня, ступеня його навченості, естетичного смаку. Це – підсумковий вид роботи, результат всього того, чого ви, вивчаючи літературу, досягли. Твір свідчить про знання тексту художнього твору, про який ви пишете, уміння його аналізувати, про ваш мовний запас, зрілість ваших думок, широту кругозору. Саме тому варто знати як написати твір.

Одна з головних вимог до твору – логічна структура викладу. Це насамперед означає, що тема повинна бути розкрита чітко, аргументовано, глибоко, окремі частини твору повинні бути пов’язані між собою, переходи від однієї думки до іншої послідовні і переконливі, судження розумні і доказові.
Головна думка твору розвивається за планом (хоча сам план писати не обов’язково). Важливо аналізувати не тільки ідейний зміст твору, але і його художню сторону.
Зіставте обсяги вступу, висновку та основної частини. Найбільшим за розмірами повинна бути основна частина, вступ – приблизно в половину менше, висновок також – найкраще невеликий за об’ємом. Пам’ятайте, що будь-які «перекоси» з розмірами твору можуть негативно вплинути на кінцевий результат.
Не забудьте, що епіграф – прикраса твору, але якщо ви не впевнені, чи підходить він, або неточно знаєте текст і розділові знаки, краще не пишіть його зовсім.
Як написати твір
Згідно вимог композиція твору повинна складатися із наступних частин:
Вступ
Основна частина
Висновок
Відсутність у творі одного з елементів композиції розглядається як помилка і враховується при виставленні оцінки. Композиція твору повинна бути продуманою і чіткою. Всі основні думки в творі необхідно ретельно обгрунтовувати, аналізуючи текст літературних творів.

Як написати вступ до твору

Вступ  вводить у тему, дає попередні, загальні відомості про ту проблему, яка стоїть за запропонованою темою.
У вступі може:
ü Міститися відповідь на задане питання по темі
ü Представлена ваша думка, якщо в назві теми є звернення до думки абітурієнта («як ви розумієте сенс назви …»)
ü Міститися факт з біографії автора або охарактеризовано історичний період, якщо ці відомості мають важливе значення для подальшого аналізу тексту
ü Сформульовано ваше розуміння літературознавчих термінів, якщо вони використані в назві теми («тема долі …», «образ героя …»)

Як написати основну частину твору
Основна частина твору є результатом аналізу літературного твору відповідно до заданої теми.
В основній частині слід уникати:
ü Переказу літературного твору
ü Викладення відомостей, які не мають прямого відношення до теми.
В основній частині необхідно продемонструвати знання літературного матеріалу, вміння логічно, аргументовано і стилістично грамотно викладати свої думки. Основна частина – це перевірка того, наскільки правильно Ви зрозуміли тему.
Як написати висновок до твору
Завдання висновку – підвести підсумок, узагальнити сказане, завершити текст, ще раз звернувши увагу на найголовніше.
Заключна частина повинна бути:
ü Короткою, але місткою
ü Органічно пов’язана з попереднім викладом
У висновку може бути виражене особисте ставлення автора твору до героїв, проблеми. Він повинен бути викладений коректно, без надмірних захопливих оцінок, мати чітко виражений певний сенс і має бути підготовлений матеріалом основної частини. Чіткий, суворо відповідний темі останній абзац твору може знівелювати багато недоліків. Незакінчений твір не більш привабливий, ніж недопечений пиріг.
8 правил написання твору
1. Розберіться з темою, впевніться, що ви правильно зрозуміли, що від вас вимагається.
2. Будьте послідовні у викладі думок, дотримуйтесь композиції твори – вступ, основна частина, висновок.
3. В основній частині безпосередньо розкривайте тему твору. Якщо це образ героя, то він розглядається цілісно, не залишаючи «за бортом» деталі.
4. Використовуйте фрази типу «на мою думку». «я вважаю», «можна сказати» там, де висловлюєте своє суб’єктивне відношення.
5. Напишіть на чернетці всі асоціації, які викликає у вас тема твору, всі факти, якими ви зможете аргументувати свою думку, літературні твори, в яких підіймалася схожа тема.
6. Складіть план твору.
7. Доберіть епіграф.
8. При написанні тексту твору використовуйте прості речення, а також лише слова та звороти, у значенні та правильності написання яких ви стовідсотково впевнені. Це допоможе уникнути граматичних і пунктуаційних помилок.
9. Пишіть простою мовою. Не перевантажуйте текст красномовними зворотами та наддовгими реченнями. Таким чином ви зробите твір легким для сприйняття та уникнете граматичних помилок.
10. Високі бали додадуть вам за доречне використання цитат з художніх творів. При підготовці до написання підберіть декілька цитат.
Рекомендації до написання твору-роздуму
ü Текст роздуму – це ланцюг суджень, фактів, явищ, які використовуються для доведення певної думки.
ü Речення у тексті-роздумі мають причинно-наслідкові зв’язки.
ü Текст-роздум має такі основні частини: теза, аргументи, висновки.
ü Теза – це загальне положення, яке треба доводити.
ü Аргументи – це факти, приклади, докази, які працюють в ім’я доведення тези.
ü Висновок, як правило, є підтвердженням висунутої тези.

Структура висловлювання типу роздуму
ü Теза – це первинна думка, яка формулюється і далі буде розвиватися:
= підтримка слів автора ( так, я підтримую думку, бо вважаю, що…)
= спростування слів автора ( я не підтримую, бо вважаю, переконаний…)
= компромісний варіант ( я не зовсім поділяю думку автора, бо вважаю, що…)
= підтримка і спростування ( з одного боку…, а з іншого…, подається дві тези і доводяться обидві)
ü Аргументи  (розширене пояснення):
= підтвердженням цього є,
= це дійсно так,  
= це засвідчує,
= це доводить,
= доказом цього може бути, по-перше, по-друге…
Можна використовувати афоризми, крилаті вислови, прислів’я, приказки, приклади з мистецтва, приклади з життя (суспільного, історичного, власного), наприклад:
= яскравим прикладом є,
= не можна не згадати,
= прикладом може слугувати,
= звернімо увагу…
ü Висновок :
= отже,
= таким чином,
= можна зробити висновок

Під час написання власного монологічного висловлювання пам’ятай!
ü Тема твору –по суті, є сконцентрованою інформацією про весь твір. Тому важливо знайти у заголовку ключове  слово і зв’язати логічний ланцюжок зі слів назви теми (тобто словами теми твору відповісти собі на запитання: „Про ЩО я писатиму?”).
ü Для успішного написання твору треба чітко уявляти його структуру.
Слід пам’ятати, що кожний етап розвитку думки – це аргумент, яким ви доводите правильність своєї головної думки твору.
Як знаходити аргументи: від думки до прикладу; від прикладів до думки.
Найсильніший аргумент можна поставити на перше місце або ж на останнє.
ü

  Теми творів та приклади з літератури


Тема твору
Приклад  з літератури
«Погано,що порожні храми, ще гірше – пустота в серцях»
"Зачарована Десна" – О. Довженко
"Мойсей" – І.Франко
«Україна в огні» (фашизм) - О.Довженко
Зрада
«Маруся Чурай» (Грицько ) – Л.Костенко
«Тіні забутих предків» (Палагна) – М.Коцюбинський
"Я(Романтика)" – М.Хвильовий
«Україна в огні» - О.Довженко
"Лісова пісня" –Л. Українка
«Чорна рада» - П.Куліш
Підступність і конкуренція
«Мартин Боруля» - І.Карпенко Карий
Мина Мазайло – М.Куліш
«Чорна рада » (Брюховецький)  -  П.Куліш
«Катерина» - Т.Шевченко
«Вершники» - Ю.Яновський
«Земля» -О.Кобилянська
"Місто" - В.Підмогильний
Патріотизм
«Любіть Україну» - В.Сосюра
«Україна в огні» - О.Довженко  (запорожець Заброда)
«Тигролови» - І.Багряний
«Камінний хрест» - В.Стефаник
«Гімн» - І.Франко
«Зачарована Десна» - О.Довженко
Вірші Шевченка
«Чорна  рада» - П.Куліш (Шрам)
«Лебеді материнства»- В. Симоненко
Два кольори - А.Малишко
Доля
"Україна в огні" – О.Довженко
"Катерина" – Т.Шевченко
"Тигролови" -  І.Багряний
"Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - П.Мирний
"Земля" – О.Кобилянська
Розкіш спілкування
«Мина Мазайло»  - М.Куліш
«Момент» - В.Винниченко
«Людина» О.Кобилянська
Закони моралі
"Маруся Чурай" – Л.Костенко
"Хіба ревуть воли.." – П.Мирний
«Кайдашева сім’я» - І.Нечуй-Левицький
"Тигролови" – І.Багряний
Совість
"Хіба ревуть воли.." – П.Мирний
"Я ( Романтика)" – М.Хвильовий
«Україна в огні» -О.Довженко
«Земля» - О.Кобилянська
«Всякому місту звичай і права» - Г.Сковорода
Життєва помилка
«Місто» - В.Підмогильний
«Хіба ревуть воли..» - П.Мирний
Я(романтика) – М.Хвильовий
«Подвійне коло» - Ю.Яновський
«Катерина» - Т.Шевченко
Бідність і багатство
Леся Українка: «В мужика землянка вогка, а в пана – хата на помості»
"Маруся Чурай" (Маруся і Галя) –Л. Костенко
"Земля" – О.Кобилянська
"Інститутка" - М.Вовчок
«Хазяїн» - І.Карпенко-Карий
Традиції та звичаї
"Наталка Полтавка" - І.Котляревський
"Маруся" - Г.Квітка-Основ’яненко
"Тіні забутих предків" - М.Коцюбинський
"Зачарована Десна" – О.Довженко
"Тигролови" – І.Багряний
"Маруся Чурай" – Л.Костенко
"Кайдашева сім’я" -І. Нечуй Левицький
Кохання і ненависть
"Маруся Чурай" - Л.Костенко
"Хіба ревуть воли…" - П.Мирний
"Маруся" – Г.Квітка-Основ’яненко
"Тіні забутих предків" – М.Коцюбинський
"Наталка Полтавка" – І.Котляревський
"Лісова пісня" – Л. Українка
«Місто» - В. Підмогильний
Батьківське піклування і материнська любов
«Хіба ревуть воли…» - П.Мирний
«Максим Гримач»  - М.Вовчок
«Маруся» - Г.Квітка-Основ’яненко
"Наталка Полтавка" - І.Котляревський
"Тигролови" - І.Багряний
Своєрідність характеру
 «Я(Романтика)» - М.Хвильовий
"Кайдашева сім’я" – І.Нечуй-Левицький
"Земля" – О.Кобилянська (брати Сава та Михайло)
Добро і зло
«Камінний хрест» - В.Стефаник
«Україна в огні» - О.Довженко
«Чорна рада» - П.Куліш
Ідея, до якої йдеш
«Місто» - В.Підмогильний
«Я(романтика)» -М. Хвильовий
«Хіба ревуть воли..» - П.Мирний
Щастя
Сковорода: «Бути щасливим – пізнати себе чи свою природу, взятися за споріднене діло і бути з ним у злагоді»
«Україна в огні» - О.Довженко
«Тіні забутих предків» - М.Коцюбинський
«Наталка Полтавка» - І.Котляревський
"Тигролови" – І.Багряний ( «Сміливі – завжди щасливі»)
Завзяття і праця
«Кам’яний хрест» - В.Стефаник
«Місто» - В.Підмогильний
«Бджола та Шершень» - Г.Сковорода
«Земля» - О.Кобилянська
«Хазяїн»  - І.Карпенко - Карий
Життя - мистецтво
«Інтермецо» - М.Коцюбинський
«Момент» - В.Винниченко
Дружба, взаємовідносини
«Хіба ревуть воли..» - П.Мирний
«Місто» - В.Підмогильний
«Потрібно цінувати те, що маєш. А не те, про що мрієш»
«Місто» - В. Підмогильний
«Маруся Чурай» - Л.Костенко
«Момент» - В.Винниченко
«Земля» - О.Кобилянська
Пісня
«Наталка Полтавка» - І.Котляревський
«Маруся Чурай» - Л.Костенко

Основні правила від викладачів 200-бальників.


1. Письмова робота повинна відповідати темі!
Можна написати геніальну роботу, але якщо вона не по темі, то більше, ніж 0 балів за неї отримати не вдасться. Наголошуємо на цьому, адже подібні випадки були. Інакше, ніж прикрими їх не назвеш.


спеціальності
2. Обсяг - не менше 100 слів. Найкраще – 200-250. Враховуються всі слова, навіть службові частини мови. Тому лаконічність, сестру таланту, краще на ЗНО не кликати.
спеціальності
3. Теза! Прописуйте її чітко та зрозуміло. За це отримаєте аж 2 бали.
спеціальності
4. Аргументи! Їх має бути не менше 2. Не повинні дублювати один одного, а бути доречними. За це ще 2 бали.
спеціальності
5. Один з аргументів потрібно підкріпити прикладом з літератури.Для цього радимо вивчити кілька віршів, які є в програмі ЗНО, цитат з творів, нехай навіть найпоширеніших. Але пояснити та розписати краще детально. Логічно викладайте думки. За це отримаєте ще 2 бали.
спеціальності
6. Приклад з життя. З цим дещо простіше, адже можна й вигадати, хто ж перевірятиме? Головне – аби він був доречним, по темі. Ще 2 бали.
спеціальності
7. Логічність та послідовність. Власне висловлення – це не філософський твір. Не намагайтесь «лити водичку» чи розгалужуватись. Лише виконайте всі умови теми роботи, тоді й отримаєте ще 2 бали.
спеціальності
8. Висновок. Він повинен випливати з тези, аргументів та прикладів. Ні в якому разі не суперечте своїм думкам у висновку, інакше не заробите ще 2 бали.
спеціальності
9. Найбільша частина балів – аж 8! – дається за орфографію, пунктуацію та стилістику, лексику та граматику. Цьому всьому треба вчитись, готуючись до тестів з мови, вивчаючи правила та виконуючи вправи.
Порада: якщо немає впевненості в написаному слові чи реченні, спробуйте замінити слово синонімом, розділити речення на простіші. Краще бути впевненим у написаному, ніж «замудрити» для краси.
спеціальності
10. Ще одна порада: якщо ще є час, а до ЗНО не два дні, тренуйтесь писати вдома. Знайдіть того, хто зможе перевірити, підказати. «Набивайте руку» і отримаєте максимальні 20 балів за своє власне висловлення.
Висновки – це завершальна частина твору. Вони виведені з наявних у творі думок, аргументів. Висновки є, по суті, відповіддю на поставлену проблему.

Підготовка до ДПА

Це корисно знати при самостійній підготовці до ДПА

Російський психолог Олександр Пронін розробив спеціальну техніку підготовки до тестування або іншого важливого іспиту, що діє за принципом 3-4-5. Часпідготовки до складання іспиту, ДПА(рік, місяць, тиждень) ділиться на три рівні частини. У перший період треба пройти всі теми "на трієчку", у другій - "на четвірку", а в дні, що залишилися - відшліфувати знайомі теми і прибрати всі помилки, щоб здати іспит на відмінно.Англійські психологи-консультанти в книзі "Іспит без стресу" зібрали самі корисні поради про те, як підготуватися до важливого зрізу знань без паніки і зайвих психологічних навантажень. Ось деякі з них:
·Організуйте підготовку доДПАза планом (тижні, дні, години). Складаючи розклад на кожен день занять, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися, які розділи і теми;
·Визначте свої "золоті" години ("жайворонок" ви або "сова") і, відповідно, плануйте, в якому темпі будете готуватися в період підйому і спаду активності;
·Підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці та ін.;
·Запланували займатися, а настрою на навчання немає? Почніть з самої цікавої теми - це допоможе ввійти в робочу форму;
·Боротися з почуттям страху перед предметом можна так: різко встаньте, відверніться від столу, зробіть кілька глибоких вдихів і видихів, і тільки після цього повертайтеся до роботи;
·Тим, кому не потрібно багато часу на розгойдування, починати підготовку слід з більш важких питань і тем. Якщо ж працездатність наростає поступово, краще не втрачати часу і спочатку швидко повторити більш легший матеріал;
·Після години занять робіть перерву на 10 хвилин. Після 2-3 годин роботи можна перепочити півгодини, перекусити, а потім позайматися ще 3-4 години і відпочити не менше 2 годин, включаючи обід і прогулянку;
·Відмовтеся від будь-яких стимуляторів: кава, міцний чай. Нервова система і без цього перенапружена - не варто перевантажувати її ще більше.


ЯК УСПІШНО ПІДГОТУВАТИСЬ ДО ДПА 5 кроків психологічної підготовки

У своєму житті ми обираємо два шляхи: один широкий, протоптаний тисячами ніг, інший - це шлях крізь терни до зірок - зірок всередині самих себе, це процес поступового розвитку, який дійсно починається зсередини і поступово переходить до навколишнього світу, до оточуючих, однолітків, друзів, рідних. Це шлях успіху. Що потрібно для успіху?
Додаткові кроки;
Додаткові зусилля;
Сміливість рухатися вперед;
Вміння долати прешкоди.
Зроби свій перший крок, з якого починається твій великий шлях!Ми чекаємо на те, що ти успішно складеш ДПА.
  1. Якщо ти хвилюєшся перед ДПА, знайди можливість побути „наодинці із собою". Заплющ очі і зроби кілька глибоких, повільних вдихів і видихів. Уявляй при цьому, що вдихаєш цілющий кисень, енергію, а видихаєш хвилювання, невпевненість. Відведи кілька хвилин на приємні спогади. Вміння долати стрес - це тренування до випробувань, яких не можна уникнути у великій школі життя.
  2. Вдало підготуватись до ДПА, перебороти невпевненість, лінь, страх - це теж маленька перемога на великому шляху життя. Дозволь собі мати далеку й високу мрію про майбутнє, вчись досягати мрії. Перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого. Рано чи пізно вона приходить до того, хто повірив у себе.
  3. Налаштуйся на позитивний результат. Ніколи не слід думати про те, що можеш не впоратись. Повір у себе, щоб виграти. Пам'ятай: занепокоєння - це емоція, а не метод вирішення проблем. Успіх завжди з тим, хто його прагне!

5 способів усе встигнути

Незабаром ДПА. Як встигнути вдало до неї підготуватися та ще й мати вільний час на особисті справи? Скористайся цими способами у боротьбі із втомою, напруженням, браком часу.
  1. Плануй завтрашній день. Заведи блокнотик, у який щовечора записуй, що тобі треба зробити завтра. І обов'язково перевіряй, чи все із запланованого встиг зробити.
  2. Не дивись телевізор, не витрачай свій час, який можеш витратитина плідну підготовку до ДПА, за комп’ютером.. Твоє життя набагато цікавіше, ніж події у світі, життя героїв серіалу чи події у комп’ютерній грі. Якщо станеться щось глобальне, то твої друзі, родичі сповістять тебе. Не забувай, тобі ще потрібно багато встигнути для свого зоряного майбутнього! Переконайся - життя без телевізора і комп’ютера існує.
  3. Навчись відпочивати. Відпочинок теж потрібно занести до списку важливих справ. Тільки після доброго відпочинку, погулянки відновиться твоя розумова працездатність і здатність запам'ятовувати складний навчальний матеріал.
  4. Переводь увагу з одного заняття на інше. Зміна видів робіт усуває одноманітність. Після того, як ти три години просидів за книжками, можеш піти на консультацію до друзів або допомогти батькам.
  5. Визнач пріоритети. Почни свій день із вирішення важливого завдання. Менш важливі справи залиш на завтра.

5 принципів самоорганізації при підготовці до складання ДПА



Перш ніж починати роботу, потрібно усвідомити, що треба зробити, скільки це має зайняти часу, визначити порядок роботи.
1. Складай графік підготовки на кожен день і відмічай навіть найменші успіхи і досягнення. Випередження графіка зумовлює широку гаму позитивних емоцій: радості, успіху, впевненості у своїх силах.
2. Приготуй усе, що знадобиться для роботи, щоб потім не відволікатися. Намагайся у процесі роботи дотримуватися наміченого графіка.
3. Першу годину можна працювати без перерви, а далі мають бути 5-10-хвилинні перерви через кожні 40-50 хв. напруженої роботи, під час яких можна виконувати фізичні вправи.
4. Якщо важко зосередитися на навчальному матеріалі, почни конспектувати, складати таблиці, логічні схеми. Цей процес унеможливлює часте й тривале відволікання уваги. Такий самий ефект має читання вголос. Після того, як тобі вдасться зосередитися на ньому, можна повернутися до читання про себе.
5. Намагайся чергувати читання з обмірковуванням і переказуванням, розв'язуванням задач, придумуванням власних прикладів. Це запобігає появі монотонності, за якої стійкість уваги знижується. Зміна навчальних предметів під час виконання завдань також сприяє збереженню стійкої уваги.


Оновлений  список творів з  української літератури  для ЗНО -2020


Твори усної народної творчості:
·         «Віють вітри» (пісня Марусі Чурай)
·         «За світ встали козаченьки» (пісня Марусі Чурай)
·         «Ой Морозе, Морозенку» (історична пісня)
·         «Чи не той то хміль…» (історична пісня)
·         «Дума про Марусю Богуславку» (народна дума)
·         «Ой летіла стріла» (балада)



Твори давньої української літератури:
·         «Повість минулих літ» (уривок про заснування Києва, уривок про помсту княгині Ольги)
·         «Слово про похід Ігорів»
·         «Dе Ііbеrtatе» (Григорій Сковорода)
·         «Всякому місту - звичай і права» (Григорій Сковорода)
·         «Бджола та Шершень» (Григорій Сковорода)
Твори літератури кінця ХVІІІ - початку ХХ ст.:
·         «Енеїда» (Іван Котляревський)
·         «Наталка-Полтавка» (Іван Котляревський)
·         «Катерина» (Тарас Шевченко)
·         «Кавказ» (Тарас Шевченко)
·         «Сон (У всякого своя доля...)» (Тарас Шевченко)
·         «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» (Тарас Шевченко)
·         «Заповіт» (Тарас Шевченко)
·         «Чорна рада» (Пантелеймон Куліш)
·         «Кайдашева сім'я» (Іван Нечуй-Левицький)
·         «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Панас Мирний) - 1 та 4 частини
·         «Мартин Боруля» (Іван Карпенко-Карий)
·         «Захар Беркут» (Іван Франко)
·         «Чого являєшся мені у сні?..» (Іван Франко)
·         «Мойсей»(Іван Франко)
Твори літератури ХХ ст.:
·         «Тіні забутих предків» (Михайло Коцюбинський)
·         «Іntermezzo» (Михайло Коцюбинський)
·         «Камінний хрест» (Василь Стефаник)
·         «Valse mélancolique» (Ольга Кобилянська)
·         «Соntra spem spero!» (Леся Українка)
·         «Лісова пісня» (Леся Українка)
·         «Блакитна Панна» (Микола Вороний)
·         «Чари ночі» (Олександр Олесь)
·         «О слово рідне! Орле скутий!..» (Олександр Олесь)
·         «О, панно Інно...» (Павло Тичина)
·         «Пам’яті тридцяти» (Павло Тичина)
·         «Ви знаєте, як липа шелестить…» (Павло Тичина)
·         «У теплі дні збирання винограду…» (Максим Рильський)
·         «Я (Романтика)» (Микола Хвильовий)
·         «Майстер корабля» (Юрій Яновський)
·         «Любіть Україну!» (Володимир Сосюра)
·         «Місто» (Валер'ян Підмогильний)
·         «Моя автобіографія» (Остап Вишня)
·         «Сом» (Остап Вишня)
·         «Мина Мазайло» (Микола Куліш)
·         «Різдво» (Богдан-Ігор Антонич)
·         «Зачарована Десна» (Олександр Довженко)
·         «Пісня про рушник» (Андрій Малишко)
·         «Ти знаєш, що ти - людина...» (Василь Симоненко)
·         «Задивляюсь у твої зіниці» (Василь Симоненко)
·         «Лебеді материнства» (Василь Симоненко)
·         «Наша мова» (Василь Голобородько)
·         «Модри камінь» (Олесь Гончар)
·         «Три зозулі з поклоном» (Григір Тютюнник)
·         «Господи, гніву пречистого...» (Василь Стус)
·         «Балада про соняшник» (Іван Драч)
·         «Два кольори» (Дмитро Павличко)
·         «Страшні слова, коли вони мовчать» (Ліна Костенко)
·         «Маруся Чурай» (Ліна Костенко)
Твори українських письменників – емігрантів:
·         «Тигролови» (Іван Багряний)
·         «Уривок з поеми» (Євген Маланюк)
Сучасний літературний процес


ПЕРЕВІР СВОЇ  ЗНАННЯ


1.     2006 р. (пробний тест, завдання 9)
1111   Начало формы
Позначте речення, яке потребує редагування:
А Дозвольте оголосити порядок денний.
Б Пропозицію прошу внести до протоколу.
В Хочу подякувати учасників круглого столу.
Г Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.

2.     2006 р. (основна сесія, завдання 2)
Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму на позначення часу:
А рівно о першій;
Б десять хвилин по шостій;
В пів на десяту;
Г сім годин двадцять хвилин;
Д за двадцять п’ята.

      3.  2006 р. (основна сесія, завдання 15 )
Позначте речення, у якому виділене слово НЕ МОЖНА замінити варіантом у дужках:
А Архітектор наголосив (підкреслив), що проект слід виконати вчасно.
Б За мить вантажна машина зникла (щезла) з очей.
В Технічний персонал змарнував (згаяв) багато часу на підготовчі роботи.
Г У нашій родині панують теплі, дружні стосунки (взаємини).
Д Щоб здобути (отримати) вищу освіту, потрібно наполегливо працювати.

4.      2006 р. (основна сесія, завдання 16)
Позначте словосполучення, яке потребує редагування:
А дотримати слова;
Б навчати математики;
В оволодіти знання;
Г опанувати мову;
Д знехтувати наказом.

5.       2007 р. (основна сесія, завдання 14)
Граматичний зв’язок порушений у словосполученні
А працювати щосереди
Б вищий мене
В зошит з математики
Г вірний собака
Д розповідати про іспит

      6.   2007 р. (основна сесія, завдання 25)
Не можна замінити поданим варіантом у дужках виділене слово в реченні
А За високими осокорами почало світліти (світлішати) небо.
Б М’який (незлостивий) докір корисніший за нещиру подяку.
В Ми не хотіли брати участь у цих темних (підозрілих) справах.
Г Молоко дуже корисне (корисливе) для молодого організму.
Д Подекуди (місцями) пройшов сліпий дощик.

7.     2007 р. (основна сесія, завдання 27)
Виділене слово вжите в невластивому йому значенні в реченні
А
Два примірники словника присутні в кабінеті.
Б Вантажне відділення розташоване на першому поверсі.
В Ялту вважають одним з найпопулярніших курортів.
Г Директор банку перебуває за кордоном.
Д У санаторії є кілька басейнів.

     8.   2007 р. (основна сесія, завдання 29)
З поданих у дужках синонімів кожен з варіантів можливий у реченні
А (Ретельні, проникливі) дослідження археологів підтверджують слова Геродота.
Б Червоні жоржини (сильніше, потужніше) мерехтять росами.
В Старі дуби (оточували, облягали) галявину.
Г Представники різних поколінь не завжди (здатні, здібні) порозумітися.
Д Ми стояли, зачаровані (дивною, прекрасною) музикою весняних лугів.

       9.  2008 р. (пробний тест, завдання 14)
Неправильно побудовано словосполучення
А неправильна відповідь
Б приймати участь
В наполягати на своєму
Г відчинити двері
Д провести захід

       10.   2008 р. (основна сесія, завдання 14)
Неправильно побудовано словосполучення
А п’ятнадцять хвилин десятого
Б зараз одинадцята
В за п’ять хвилин сьома
Г пів на першу
Д буду після дев’ятої

     11.  2009 р. (пробний тест, завдання 14)
Помилку допущено в рядку
А сама вигідна угода
Б більший за нього
В згідно з інструкцією
Г піклуватися про матір
Д засіб для відбілювання

    12.  2009 р. (основна сесія, завдання 14)
Граматично правильно утворено словосполучення
А програміст по професії
Б відправити по пошті
В виплатити по сто гривень
Г дбайливий по відношенню до майна
Д подорожувати по європейським країнам

      13.  2009 р.  (основна сесія, завдання 15)
Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні
А Квартет утворюють чотири виконавці.
Б До редакції надійшло два сценарія.
В Концерт тривав майже півтора години.
Г Для вистави слід використати чотирьох прожекторів.
Д Батальні сцени фільму знімали два з половиною місяців.

      14.  2010 р. (пробний тест, завдання 10)
Граматичну помилку допущено в рядку
А моє день народження
Б більш досконалий
В почнімо працювати
Г п’ятьмастами волонтерами
Д соковитих абрикосів

      15.   2010 р. (пробний тест, завдання 15)
Неправильно побудовано словосполучення
А десять (хвилин) на шосту
Б чверть на шосту
В без п’ятнадцяти шість
Г пів на шосту
Д за десять (хвилин) шоста

      16.   2010 р. (І сесія, завдання 10)
Граматичну помилку допущено в словосполученні
А сто кілограмів
Б незручних туфель
В барвистих ярмарок
Г багатоповерхових готелів
Д запалення легень

     17.  2010 р. (ІІ сесія, завдання 13)
Граматичну помилку допущено в рядку
А яскравіші декорації
Б краща інсценізація
В найвиразніший монолог
Г якнайкраща постановка
Д щонайсучасне трактування

      18.   2010 р.(ІІ сесія, завдання 18)
Неправильно вжито прийменник у реченні
А Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.
Б Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.
В Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.
Г Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.
Д У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.

    19.   2010 р. (ІІ сесія, завдання 10)
Граматичну помилку допущено в рядку
А порада вчителя
Б посада керівника
В нові паспорта
Г сьоме грудня
Д давній сусіда

    20.   2010 р.  (ІІІ сесія, завдання 13)
Граматичну помилку допущено в рядку
А найвідоміші скульптури
Б більш цікавіший сюжет
В тонший від паперу
Г найменш привабливі ціни
Д зрозуміліше пояснення

    21.  2011 р.(пробний тест, завдання 21)
Неправильно вжито прийменник у рядку
А ростуть біля берега — ростуть при березі
Б посидь поруч зі мною — посидь поряд зі мною
В схопився до схід сонця — схопився перед сходом сонця
Г зупинився за два кроки — зупинився у двох кроках
Д повернуся через місяць — повернуся за місяць

      22.   2011 р.  (І сесія, завдання 10)
Помилково вжито слово в рядку
А розв’язувати задачу
Б уникнути небезпеки
В надіслати привітання
Г заказати букет квітів
Д перекладати сербською

      23.  2011 р. (ІІ сесія, завдання 10)
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А кілограм помідор
Б недбале ставлення
В тритомне зібрання
Г з усякого приводу
Д зробити навпаки

     24.  2011 р. (ІІ сесія, завдання 11)
Помилково вжито слово в рядку
А ювілейні міроприємства
Б громадянське суспільство
В парламентська республіка
Г непримиренні опоненти
Д прикордонна територія

     25.  2011 р. (ІІ сесія, завдання 17)
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
А коротший, щонайкращий
Б ближчий, більш гарячіший
В добріший, найменш удалий
Г цікавіший, якнайдорожчий
Д вужчий, найменш потрібний

     26.  2012 р. (пробний тест, завдання 3)
Лексичну помилку допущено в рядку
А автобус на замовлення
Б бувший директор
В вимкнути електрику
Г образив мимоволі

     27.   2012 р.  (пробний тест, завдання 4)
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А морських узбережжів
Б на твоєму моніторі
В хочуть навчатися
Г згідно з постановою

    28.   2012 р. (І сесія, завдання 4)
Помилково вжито слово в рядку
А винайняв квартиру в центрі
Б запросив до вітальні
В розповів про відрядження
Г приїхав вісім років назад

     29. 2012 р. (І сесія, завдання 17)
Неправильно побудовано словосполучення
А п’ятнадцять хвилин десятого
Б зараз одинадцята
В за п’ять хвилин сьома
Г пів на першу
Д буду після дев’ятої

     30.  2012 р. (ІІ сесія, завдання 4)
Помилково вжито слово в рядку
А відхилити пропозицію
Б давно знати друг друга
В передплатити дві газети
Г довгостроковий проект

      31.  2012 р. (ІІ сесія, завдання 5)
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А їздити по понеділкам
Б вісім десятих кілограма
В виголосить промову
Г задля спільної вигоди

      32.   2013 р. (пробний тест, завдання 4)
Помилково вжито слово в рядку
А брати участь
Б здавати іспит
В додати води
Г завдати шкоди

      33.   2013 р. (І сесія, завдання 5)
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А познімали пальта
Б у чистім полі
В найбільш новіший
Г стежачи за дітьми

     34.   2013 р. (І сесія, завдання 12)
Помилково вжито слово в рядку
А знаний у столиці
Б бувший у користуванні
В охочий відвідати виставку
Г необхідне для кожного
Д прикрі помилки

     35.   2013 р. (ІІ сесія, завдання 4)
Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку
А несподіваний сюрприз
Б пам’ятний сувенір
В вільна вакансія
Г чинний закон

    36.   2013 р.(ІІ сесія, завдання 5)
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А тривалих подорожів
Б менш досвідчений пілот
В на твоїм моніторі
Г хочуть долучитися

     37.   2013 р. (ІІ сесія, завдання 6)
Прийменник помилково вжито в реченні
А Гол забили через помилку центрального захисника.
Б Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.
В Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.
Г Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.

     38.  2014 р. (пробний тест, завдання 4)
Помилково вжито слово в рядку
А розв'язувати задачу
Б уникнути небезпеки
В заказати букет квітів
Г перекладати болгарською

   39.  2014 р. (пробний тест, завдання 12)
Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні
А Словник являється надійним джерелом інформації.
Б Камера схову розташована на першому поверсі.
В Ялту вважають одним з найкращих курортів.
Г Директор банку перебуває за кордоном.
Д У санаторії є кілька басейнів з морською водою.

     40.  2014 р. (пробний тест, завдання 18)
Граматичну помилку допущено в рядку
А яскравіші декорації
Б краща інсценізація
В найвиразніший монолог
Г якнайкраща постановка
Д щонайсучасне трактування

      41.   2014 р. (І сесія, завдання 12)
Лексичну помилку допущено в рядку
А церковний канон
Б раритетні видання
В депутатські привілеї
Г меморіальний пам’ятник
Д фінішна дистанція

       42.  2014 р. (І сесія, завдання 21)
Граматичну помилку допущено в рядку
А позначитися на звучанні хору
Б знатися на джазовій музиці
В опанувати складний інструмент
Г наслідувати великому піаністу
Д вибачити їй невдале виконання
     43.  2014 р. (ІІ сесія, завдання 12)
Редагування потребує сполука в рядку
А згадати між іншим, принагідно згадати
Б упродовж місяця, на протязі місяця
В дотепер не з’ясовано, досі не з’ясовано
Г насамперед знати, передусім знати
Д знайти без зволікань, знайти негайно

     44.  2014 р. (додаткова сесія, завдання 2)
 Помилково вжито слово в рядку
А зачинити кабінет фізики
Б доводити складну теорему
В складати випускний іспит
Г мішати проводити урок

    45.  2014 р. (додаткова сесія, завдання 5)
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
А смачніший, найдавніший, найменш густий
Б триваліший, найменш кмітливий, вищий
В найдобріший, завзятіший, найбільш меткий
Г щонайкращий, більш нижчий, міцніший

     46.   2015 р. ( пробний тест , завдання 4)
Лексичну помилку допущено в рядку
А вимкнути комп'ютер
Б видрукувати на принтері
В ввести неправильний пароль
Г прийняти участь в обговоренні

    47. 2015 р. ( пробний тест , завдання 5)
Граматичну помилку допущено у варіанті
А декілька офіцерів
Б найбільш новіший
В ста п'ятьма метрами
Г докладно розповіси

     48.  2015 р. (основна сесія, завдання 2)
Немає лексичної помилки в рядку
А багаточисельні дзвінки
Б рішити завдання
В наступного разу
Г погляди співпадають

     49.  2015 р. (основна сесія, завдання 5)
Неправильно вжито прийменник у словосполученні
А вишивати по шовку
Б зустрітися по обіді
В зайти по неуважності
Г відповідати по черзі

     50.  2015 р.(основна сесія, завдання 18)
 Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
А ближчий, більш гарячіший
Б добріший, найменш удалий
В цікавіший, якнайдорожчий
Г вужчий, найменш потрібний
Д коротший, щонайкращий

      51.  2015 р. (додаткова сесія, завдання 2)
Помилково вжито слово в рядку
А винайняв квартиру в центрі
Б запросив до вітальні
В розповів про відрядження
Г приїхав вісім років назад

      52.   2015 р. (додаткова сесія, завдання 19)
 Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку
А згадати між іншим/принагідно згадати
Б упродовж місяця/на протязі місяця
В дотепер не з’ясовано/досі не з’ясовано
Г насамперед знати/передусім знати
Д знайти без зволікань/знайти негайно

       53. 2016 р. ( пробний тест , завдання 2)
Помилково вжито слово в рядку
А повиключайте всі електроприлади у квартирі
Б намагайтеся швидко відповісти на запитання
В перевірте банківський рахунок наступного дня
Г запропонуйте гостям чай, каву й тістечка

      54. 2016 р. ( пробний тест , завдання 6)
Граматично правильним є словосполучення
А пробачте мене
Б котра година
В дякую вас
Г хворіти грипом

     55.  2016 р. ( основна сесія , завдання 2)
Лексичну помилку допущено в рядку
А освітлювальний прилад
Б освітній заклад
В освічене перехрестя
Г освітянська спільнота

      56.  2016 р.( основна сесія , завдання 19)
Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні
А На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.
Б Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.
В Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!
Г Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.
Д Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

      57.  2016 р. ( основна сесія , завдання 20)
Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку
А заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)
Б усупереч постанові (незважаючи на постанову)
В з початку експерименту (від початку експерименту)
Г берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)
Д за місцем перебування (по місцю перебування)

     58.  2016 р. (додаткова сесія, завдання 1)
Лексичну помилку допущено в рядку
А довгожитель
Б покровитель
В визволитель
Г виключатель

    59.  2016 р. (додаткова сесія, завдання 4)
Помилково вжито прийменник у рядку
А заздрити із-за успіхів
Б беручкий до науки
В майстер з ремонту
Г хворіти на бронхіт

    60.  2016 р.  (додаткова сесія, завдання 12)
У НЕВЛАСТИВОМУ значенні вжито слово в рядку
А уболівали за «Динамо»
Б повстали проблеми
В перебував на лікуванні
Г надійшли в продаж
Д скасували закон

     61.  2017 р.(пробний тест, завдання 1)
Правильно узгоджено прикметник з іменником
А широка степ
Б нестерпна біль
В оптова продаж
Г далека путь

     62.  2017 р.(пробний тест, завдання 12)
Лексичну помилку допущено в рядку
А діюче законодавство
Б цікава пропозиція
В підсумкове заняття
Г курячий бульйон
Д запорука успіху

     63.  2017 р.(пробний тест, завдання 17)
Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в рядку
А якнайглибший, менш високий, найсолодший
Б солоніший, найбільш привабливий, щонайкороткий
В найпотрібніший, найбільш гострий, менш смачний
Г найменш брудний, щонайкращий, більш доцільний
Д більш дотепний, найменш вдалий, найвідважніший

     64.  2017 р. (основна сесія, завдання 3)
Лексичну помилку допущено в рядку
А являється прикладом
Б скасувати конференцію
В непридатний до вжитку
Г зважати на правила

      65.   2017 р.  (основна сесія, завдання 17)
Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.
Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.
В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.
Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.
Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

     66.  2017 р. (додаткова сесія, завдання 1)
НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
А перший дебют
Б головний лейтмотив
В ефективний метод
Г дивний парадокс

     67.   2017 р. (додаткова сесія, завдання 13)
НЕПРАВИЛЬНО побудовано словосполучення на позначення часу
А десять (хвилин) на десяту
Б чверть по одинадцятій
В третя година десять хвилин
Г за п’ять (хвилин) шоста
Д без п’ятнадцяти десять

     68.  2017 р. (додаткова сесія, завдання 16)
Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ
А тричі на місяць, на знак нашої дружби
Б модне пальто по коліна, по останній моді
В виконати за наказом, за всіма правилами
Г близько п'ятої години, близько двох тонн
Д ласий до меду, беручкий до науки

    69.  2018  р. (пробний тест, завдання 3)
НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення
А Вища школа активно впроваджує в навчальний процес інноваційні технології.
Б Молодь України – це передовий авангард нашої незалежної держави.
В Ще й досі тривають дискусії та суперечки вчених щодо походження видів.
Г Важко уявити сучасне життя без засобів масової інформації та мас-медіа.

    70.  2018 р. (пробний тест, завдання 5)
Лексичну помилку допущено в рядку
А виключні здібності
Б поверхове уявлення
В громадська думка
Г виконавча влада

     71.  2018 р. (основна сесія, завдання 2)
Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
А стомившийся за день
Б початкуючі поети
В дозрівші яблука
Г цілюща рослина

    72.  2018 р. (основна сесія, завдання 3)
Лексичну помилку допущено в рядку
А о сьомій годині ранку
Б на наступній неділі
В властивий учневі
Г прийшов у справах

    73.  2018 р. (основна сесія, завдання 14)
Розгляньте рисунок. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

А
шоста година п’ятнадцять хвилин
Б п’ятнадцять хвилин сьомої
В п’ятнадцять хвилин по шостій
Г чверть на сьому
Д чверть по шостій

    74.   2018 р. (додаткова сесія, завдання 3)
Лексичну помилку допущено в рядку
А залучили до участі в проекті
Б набули цікавого досвіду
В програли завдяки голкіперу
Г зробили похапцем і неякісно

    75.  2018 р. (додаткова сесія, завдання 14)
Розгляньте малюнок. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ
А п’ята година сорок п’ять хвилин
Б за чверть шоста
В п’ятнадцять хвилин до шостої
Г за п’ятнадцять хвилин шоста
Д п’ять годин сорок п’ять хвилин

    76.  2018 р. (додаткова сесія, завдання 16)
Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.
Б Найбільш складне під час виступу – це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.
В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.
Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.
Д Найефективніша форма підготовки до дискусії – це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.
     77.  2018 р.  (додаткова сесія, завдання 23)
Обидва слова, наведені в дужках, за змістом можливі в реченні
А Це фахівець найвищого класу – справжній (профан, профі).
Б Сумcькі випускники здійснили (екскурс, екскурсію) центром Тернополя.
В Передвиборча (кампанія, компанія) розпочнеться вже за кілька місяців.
Г Цей (абонемент, абонент) дає нам право відвідувати басейн щосереди.
Д Протягом (століть, сторіч) український Степ належав кочовикам.

    78.  2019 р. (пробний тест, завдання 1)
Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку
А листати сторінки улюбленої книги
Б зранку забули відкрити вікно
В дивовижна пам’ятка природи
Г відноситися з повагою до друзів

    79.   2019 р. (пробний тест, завдання 16)
Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало.
Б Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду.
В Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини.
Г На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів.
Д Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один з найвідоміших режисерів - Джеймс Кемерон.

     80.   2019 р.(пробний тест, завдання 18)
Лексична помилка є в реченні
А Гурт «Антитіла» запропонував глядачам нове відео на пісню «Фари» зі свого альбому «Сонце».
Б Команда вирішила поєднати голлівудські блокбастери про супергероїв з українською дійсністю.
В Музиканти порушили важливу для оточуючого середовища тему – затори та ями на українських дорогах.
Г За сюжетом, супергерой щоночі рятує місто, а, за законами жанру, йому протистоїть «блискучий» лиходій Джокер.
Д Над втіленням ідеї цього відеокліпу команда творчо працювала три доби на чотирьох знімальних майданчиках Києва.

     81.  2019 р. (основна сесія, завдання 18)
Лексичної помилки НЕМАЄ в  реченні
А На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.
Б Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.
В На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.
Г На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.
Д У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

      82.  2019 р. (основна сесія, завдання 18)
Правильно вжито прийменник у реченні
А Скоро відбудеться чемпіонат по спортивній гімнастиці.
Б Я дуже хвилююся про мого молодшого брата Назара.
В При вашій допомозі ми добре підготуємо презентацію.
Г Моя сестра охоче дала мені свій конспект по математиці.
Д Зараз перспективно працювати в галузі біотехнологій.

     83.  2019 р. (додаткова сесія, завдання 22)
Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
А Салон італійської мебелі «Кватроченто» запрошує: новий сезон відкрито!
Б Ломбард «Свіжа копійка» видає позики під залог ваших автомобілів.
В Магазин «Усе для дому»: наші дрібнички допоможуть зробити уют у вашій оселі!
Г Агенція «Без проблем!» – це професійне обслуговування всіх ваших міроприємств.
Д Фірма «Бутоньєрка» – живі квіти цілодобово для будь-якої події у вашому житті.







Комментариев нет:

Отправить комментарий