Календарно-тематичне
планування з української мови для 5
класу
(122год., 3,5 год./тиждень РЗМ – 25
год. Контрольні роботи – 8 год.)
Складено відповідно до Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи /
Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова,
А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. - К., 2013 (зі змінами, затвердженими
наказом
МОН № 804
від 07. 06. 2017 р.).
Пор.
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
Мовна змістова лінія (88 год.)
|
Мовленнєва змістова лінія (24 год)
|
||
1
|
Вступ.
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна
мова України.
|
||
2
|
Урок мовленнєвого розвитку №1
Загальне
уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності Різновиди
мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета
спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування:
|
||
3
|
Урок мовленнєвого розвитку №2
Складання
й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з
використанням етикетних формул).
|
||
4
|
Урок мовленнєвого розвитку №3
Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим
досвідом учнів «Чим запам’яталося мені літо»
|
||
5
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок
тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення.
Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці
речення.
|
||
6
|
Урок мовленнєвого розвитку №4 Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність
тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова
тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.
|
||
7
|
Урок мовленнєвого розвитку №5
Усна й письмова форми тексту(висловлення). Типи
мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета(явища). Особливості будови
опису предмета (тварини)
|
||
8
|
Урок мовленнєвого розвитку №6
Усний вибірковий
переказ художнього, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.
Підготовка до усного контрольного
переказу
|
||
9
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина
мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.
|
||
10
|
Контрольна робота №1.(тестові завдання) Повторення
вивченого в початкових класах.
|
||
11
|
Лексичне
значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й
переносному значеннях (повторення).
|
||
12
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично).
|
||
13
|
Групи слів за значенням: синоніми
(повторення й поглиблення) Ознайомлення зі словником синонімів.
|
||
14
|
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й
поглиблення) Ознайомлення зі словником антонімів.
|
||
15
|
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й
поглиблення) Ознайомлення зі словником омонімів.
|
||
16
|
Урок мовленнєвого розвитку
№7
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього
стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за
колективно складеним простим планом).
|
||
17
|
Урок мовленнєвого розвитку
№8
Контрольний докладний
письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини,
що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).
|
||
18
|
Урок мовленнєвого розвитку
№9
Контрольний докладний
письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини,
що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).
|
||
19
|
Групи слів за значенням: пароніми. (повторення й
поглиблення) Ознайомлення зі словником паронімів.
|
||
20
|
Урок мовленнєвого розвитку №10
Аналіз письмового переказу.
|
||
21
|
Тренувальні вправи. Узагальнення й систематизація
вивченого з теми « Лексикологія».
|
||
22
|
Контрольна робота №1
Лексикологія (тестування).
|
||
23
|
Основа
слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення - значущі частини слова
(повторення й поглиблення відомостей).
|
||
24
|
Спільнокореневі
слова й форми слова.
|
||
25
|
Незмінні й змінні слова.
|
||
26
|
Тренувальні вправи.
|
||
27
|
Урок мовленнєвого розвитку №11
Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням
слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й
виразності (у художньому стилі).
|
||
28
|
Правопис значущих частин слова (повторення).
|
||
29
|
Тренувальні вправи.
|
||
30
|
Урок мовленнєвого розвитку №12
Аналіз
письмового твору-опису предмета.
|
||
31
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
||
32
|
Тренувальні вправи. Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
||
33
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова
слова. Орфографія».
|
||
34
|
Контрольна робота. №3
Будова слова. Орфографія (тестування).
|
||
35
|
Звуки
мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
|
||
36
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі
(повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
|
||
37
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка,
азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
(повторення).
|
||
38
|
Урок мовленнєвого розвитку №13
Особливості
будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього
тексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
||
39
|
Урок мовленнєвого розвитку №14
Письмовий
твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі
за колективно складеним планом «Чому
людина повинна бути чемною»
|
||
40
|
Урок мовленнєвого розвитку №15
Письмовий
твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі
за колективно складеним планом «Чому
людина повинна бути чемною»
|
||
41
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.
Орфоепічна помилка(практично). Основні правила переносу
|
||
42
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
|
||
43
|
Урок мовленнєвого розвитку №16
Аналіз
письмового твору
|
||
44
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
||
45
|
Ненаголошені голосні [е], [и] та [о] перед складом із наголошеним [у] в
коренях слів.
|
||
46
|
Орфографічний
словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне
позначення.
|
||
47
|
Вимова
приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
||
48
|
Вимова
і правопис префіксів роз-, без-.
|
||
49
|
Тренувальні вправи
|
||
50
|
Спрощення
в групах приголосних.
|
||
51
|
Тренувальні вправи
|
||
52
|
Контрольний диктант
|
||
53
|
Тренувальні вправи . Повторення та узагальнення вивченого.
|
||
54
|
Контрольна робота. №4
Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія (тестування).
|
||
55
|
Пор.
№
|
Тема уроку
|
||
Мовна
змістова лінія
|
Мовленнєва змістова лінія
|
||
49
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків
(практично). Чергування [о] - [а], [е] - [і], [е] - [и]; [о], [е] з [і]; [и]
- [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів;
|
||
50
|
Тренувальні вправи
|
||
51
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично). Чергування [г], [к], [х] - [ж], [ч], [ш]
- [з'],[ц'], [с'].
|
||
52
|
Тренувальні вправи
|
||
53
|
Основні
випадки чергування у - в, і - й, з - із - зі (правила милозвучності).
|
||
54
|
Урок мовленнєвого розвитку №17
Есе(розмірковування
в довільній формі) про красу й милозвучність української мови ’’
|
||
55
|
Урок мовленнєвого розвитку №18
Есе(розмірковування
в довільній формі) про красу й милозвучність української мови ’’(підготовка
до усного контрольного твору)
|
||
56
|
Вимова і правопис префіксів
з-(зі-, с-), роз-(розі-)
|
||
57
|
Тренувальні вправи.
|
||
58
|
Позначення
м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
|
||
59
|
Тренувальні вправи.
|
||
60
|
Правила
вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).
|
||
61
|
Тренувальні вправи.
|
||
62
|
Правила
вживання апострофа.
|
||
63
|
Тренувальні вправи. Правила вживання апострофа.
|
||
64
|
Повторення. Підготовка до контрольної роботи
|
||
65
|
Контрольна робота. №5
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (ІІІ
частина) (тестування).
|
||
66
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми
|
||
67
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення
від слова й речення.
|
||
68
|
Головне
й залежне слово в словосполученні.
|
||
69
|
Тренувальні вправи.
|
||
70
|
Урок мовленнєвого розвитку №19
Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у
художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого
народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу»,
|
||
71
|
Речення,
його граматична основа (підмет і присудок).
|
||
72
|
Речення
з одним головним членом (загальне ознайомлення).
|
||
73
|
Урок мовленнєвого розвитку №20
Аналіз письмового твору
|
||
74
|
Види
речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні
(повторення).
|
||
75
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення
(практично).
|
||
76
|
Тренувальні впрви
|
||
77
|
Другорядні
члени речення. Додаток.
|
||
78
|
Другорядні
члени речення. Означення.
|
||
79
|
Тренувальні впрви
|
||
80
|
Другорядні
члени речення. Обставина.
|
||
81
|
Тренувальні
вправи на визначення другорядних членів речення.
|
||
82
|
Контрольна робота. №6 Словосполучення.
Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення(тестування).
|
||
83
|
Речення
з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.
|
||
84
|
Тренувальні
вправи. Кома між однорідними членами.
|
||
85
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка
і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
||
86
|
Тренувальні вправи. Двокрапка і тире при
узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
||
87
|
Урок мовленнєвого розвитку №21
Письмовий докладний переказ тексту розповідного
характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
|
||
88
|
Урок мовленнєвого розвитку №22
Письмовий докладний переказ тексту розповідного
характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
|
||
89
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові
знаки при звертанні (повторення).
|
||
90
|
Урок мовленнєвого розвитку №23
Аналіз письмового переказу.
|
||
91
|
Ознайомлення
з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).
Виділення вставних слів на письмі комами.
|
||
92
|
Урок мовленнєвого розвитку №24
Лист до рідної людини з використанням звертань та
вставних слів.
|
||
93
|
Урок мовленнєвого розвитку №25
Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на
поштовій листівці).
|
||
94
|
Складні
речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
||
95
|
Кома
між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим
зв’язком.
|
||
96
|
Тренувальні вправи. Кома між частинами складного
речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
||
97
|
Контрольна робота№7
Відомості з синтаксису й пунктуації ( речення з однорідними членами,звертання,
вставні слова та сполучення слів (тестування).
|
||
98
|
Тренувальні вправи. Робота над помилками допущеними в
контрольній роботі.
|
||
99
|
Пряма мова.. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
|
||
100
|
Тренувальні вправи. Розділові знаки в реченнях із
прямою мовою
|
||
101
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
||
102
|
Тренувальні вправи. Тире при діалозі. Розділові знаки в
реченнях із прямою мовою. Діалог. Тире при діалозі
|
||
103
|
Урок мовленнєвого розвитку №26
Контрольний докладний переказ художнього тексту
розповідного характеру.
|
||
104
|
Урок мовленнєвого розвитку №26
Аналіз контрольного переказу
|
||
105
|
Тренувальні вправи. Повторення вивчених орфограм та
пунктограм
|
||
106
|
Контрольний диктант
|
||
107
|
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи
|
||
108
|
Контрольна робота№8
Складні речення.
Пряма мова. Діалог (тестування).
|
||
109
|
Робота над помилками, допущеними в контрольному
диктанті та тестових завданнях. Лексикологія. Будова слова й
орфографія.
|
||
110
|
Повторення. Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
|
||
111
|
Повторення. Синтаксис і пунктуація.
|
Календарно-тематичне
планування з української мови для 7 класу
(88 год, 2,5 год на
тиждень. РЗМ – 25
год, контрольні роботи – 6 год.)
Складено відповідно до Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи /
Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова,
А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. - К., 2013 (зі змінами, затвердженими
наказом
МОН № 804
від 07. 06. 2017 р.)
Пор.
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
Мовна змістова лінія (63 год.)
|
Мовленнєва змістова лінія (25 год)
|
||
1
|
Вступ. Літературна
норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих
українськомовних сайтів для школярів.
|
||
2
|
Урок мовленнєвого розвитку №1 Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст,
його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема
тексту (практично). Навчальне читання
мовчки текстів різних стилів.
|
||
3
|
Урок мовленнєвого
розвитку №2 Повторення вивченого про стилі
мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.
|
||
4
|
Урок мовленнєвого
розвитку №3
Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з
елементами роздуму (за простим планом)
|
||
5
|
Урок мовленнєвого
розвитку №4
Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного
характеру в публіцистичному стилі.
|
||
6
|
Розділові
знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.
|
||
7
|
Вивчені
частини мови, правопис їх.
|
||
8
|
Урок мовленнєвого
розвитку №5
Аналіз письмового переказу
|
||
9
|
Тренувальні вправи
|
||
10
|
Урок мовленнєвого розвитку №6 Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика
духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному
стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.
|
||
11
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.
|
||
12
|
Форми дієслова (загальне ознайомлення). Складання
тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди, що братиме
участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням
різних особових форм дієслів.
|
||
13
|
Неозначена
форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслова.
|
||
14
|
Доконаний і недоконаний види дієслова
|
||
15
|
Тренувальні вправи
|
||
16
|
Контрольна робота№1(тестові завдання). Вступ. Повторення та узагальнення вивченого.(значення форми дієслова)
|
||
17
|
Аналіз контрольної роботи. Часи дієслова. Минулий час.
Зміна дієслів у минулому часі.
|
||
18
|
Теперішній час. Майбутній час. Правопис -ться, -шся в
дієсловах (повторення).
|
||
19
|
Дієслова І і II дієвідміни. Букви
е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення).
|
||
20
|
Тренувальні вправи
|
||
21
|
Урок мовленнєвого розвитку№7 Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.
|
||
22
|
Урок мовленнєвого розвитку№8 Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.
|
||
23
|
Способи
дієслів (дійсний, умовний, наказовий).
|
||
24
|
Творення
дієслів умовного і наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах наказового
способу.
|
||
25
|
Урок мовленнєвого розвитку№9
Аналіз письмового переказу.
|
||
26
|
Безособові
дієслова.
|
||
27
|
Способи творення дієслів. Не з дієловами (повторення)
|
||
28
|
Повторення теми «Дієслово». Підготовка до контрольної
роботи
|
||
29
|
Контрольна робота№2 Дієслово (тестування).
|
||
30
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми
|
||
31
|
Урок мовленнєвого розвитку№10
Особливості будови опису зовнішності людини.
|
||
32
|
Урок мовленнєвого розвитку№11
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього
стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).
|
||
33
|
Дієприкметник
як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.
|
||
34
|
Дієприкметниковий
зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.
|
||
35
|
Урок мовленнєвого розвитку№12
Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною
українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у
художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів
(за складним планом).
|
||
36
|
Тренувальні вправи
|
||
37
|
Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних і
пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. Обмеження уживання
форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові,
способи їх заміни
|
||
38
|
Відмінювання дієприкметників, правопис відмінкових
закінчень.
|
||
39
|
Урок мовленнєвого розвитку№13
Аналіз письмового твору.
|
||
Пор.
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
|
Мовна
змістова лінія
|
Мовленнєва
змістова лінія
|
||
37
|
Урок мовленнєвого розвитку№15
Ділові папери.
Складання звіту про виконану роботу в
офіційно-діловому стилі з використанням
безособових дієслівних форми на -но, -то
|
||
38
|
Дієприслівник як
особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
||
39
|
Дієприслівниковий
зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному
дієприслівникові.
|
||
40
|
Урок мовленнєвого розвитку№16
Усний твір розповідного
характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних
спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).
|
||
41
|
Вид і час
дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх.
|
||
42
|
Урок мовленнєвого розвитку№17
Письмовий твір розповідного характеру про виконання
автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у
вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі»,
«Збирання моделей човнів - улюблене заняття чоловіків нашої родини»).
|
||
43
|
Урок мовленнєвого розвитку№18
Контрольний письмовий твір
розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому
стилі
|
||
44
|
Повторення
вивченого про дієприслівник, підготовка до контрольної роботи з теми «
Дієприслівник».
|
||
45
|
Контрольна робота№4 Дієприслівник
(тестування).
|
||
46
|
Урок мовленнєвого розвитку№19
Аналіз
письмового твору.
|
||
47
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль.
|
||
48
|
Розряди прислівників (практично).
|
||
49
|
Урок мовленнєвого розвитку№20
Складання анотації на
книжку з використанням прислівників.
|
||
50
|
Ступені порівняння прислівників.
|
||
51
|
Творення й правопис прислівників. Букви -н-
та -нн- у прислівниках.
|
||
52
|
Урок мовленнєвого розвитку№21
Портретний нарис у
публіцистичному стилі.
|
||
53
|
Урок мовленнєвого розвитку№22
Портретний нарис у
публіцистичному стилі.
|
||
54
|
Не і ні з прислівниками.
|
||
55
|
И та і в кінці прислівників.
|
||
56
|
Тренувальні вправи.
Правопис прислівників.
|
||
57
|
Правопис прислівників на -о, -е утворених
від прикметників і дієприкметників.
|
||
58
|
Написання
прислівникових словосполучень
|
||
59
|
Написання прислівників
окремо, разом, через дефіс.
|
||
60
|
Написання
прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день.
|
||
61
|
Тренувальні вправи.
|
||
62
|
Контрольна робота. №5
Прислівник (тестування).
|
||
63
|
Прийменник як службова
частина мови і засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково- іменникові
конструкції в ролі членів речення. Непохідні і прхідні прийменники.
|
||
64
|
Зв’язок прийменників з
непрямими відмінками іменника
|
||
65
|
Ви прийменників за будовою.
Написання похідних прийменників разом,
окремо та через дефіс.
|
||
66
|
Сполучник як службова частина мови. Види
сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і
складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. Синонімічні й антонімічні сполучники.
|
||
67
|
Урок мовленнєвого розвитку№23
Контрольний письмовий стислий переказ
розповідного тексту
|
||
68
|
Правопис сполучників.
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних
слів
|
||
69
|
Урок мовленнєвого розвитку№24
Складання пам’ятки «Як
відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками
та частками (проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.).
|
||
70
|
Частка як службова частина мови. Частки
формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових
відтінків (практично).
|
||
71
|
Написання часток -бо,
-но, -то, -от, -таки.
|
||
72
|
Правопис часток не і ні
з різними частинами мови (узагальнення).
|
||
73
|
Урок мовленнєвого розвитку№25
Складання проекту
логотипа рідного міста з використанням у його описі різних частин мови з
часткою не і префіксом не
|
||
74
|
Вигук як особлива частина мови. Групи
вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.
|
||
75
|
Тренувальні вправи. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.
|
||
76
|
Контрольна робота (диктант)
|
||
77
|
Контрольна робота №6 Прийменник. Солучник. Частка. Вигук (тестування).
|
||
78
|
Аналіз контрольних
робіт. Узагальнення й систематизація вивченого з
теми «Форми дієслова»
|
||
79
|
Повторення. Самостійні частини мови, правопис і використання їх у мовленні.
|
||
80
|
Повторення. Службові частини мови, правопис і використання їх у мовленні.
|
||
81
|
Узагальнення вивченого
протягом року
|
||
Календарно-тематичне
планування з української літератури для
7 класу
(70 год, 2 год на тиждень)
Складено відповідно до Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи.
К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун,
О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від
07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів контролю
І семестр
|
ІІ семестр
|
|
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
• контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
• інших завдань (тестів, відповідей на
|
2
|
2
|
запитання тощо)
|
||
Уроки мовленнєвого розвитку
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
Уроки літератури рідного краю
|
2
|
2
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
Пр.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
Вступ. Художній твір як
явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість
і значення. Функції мистецтва.
|
||
Із пісенних скарбів
|
|||
2
|
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання
відомих людей про українські народні пісні. їхнє ідейно-художнє багатство.
Жанрово-тематичне розмаїття пісень.
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
|
Опрацювати 2 пісні, 1 вивчити напам’ть
|
|
3
|
Суспільно-побутові пісні: «Ой на горі
та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у
степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких та чумацьких піснях.
|
||
4
|
Коломийки. «Дозвииія
молоді», «Жартівливі коло-мийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість
жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.
ТЛ: коломийки.
|
||
5
|
Література рідного краю
№ 1.
Пісенне
багатство рідного краю, фольклорні
колективи
|
||
6
|
Контрольна робота № 1
(розгорнуті відповіді на запи-тання). Із пісенних скарбів (суспільно-побутові
пісні, коломийки).
|
||
7
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 1. Майстерня
конструювання бук-трейлера за книжкою В. Рутківського «Джури-харак терники».
|
||
Про минулі часи
|
|||
8
|
Іван Франко.
Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар
Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських
нападників у повісті.
ТЛ: історична повість.
|
||
9
|
Зміст,
тема повісті «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. Образ тухольської
громади: роль і місце кожного в суспільному житті
|
||
10
|
Характеристика
образу Захара Беркута. Лідерські якості головного героя твору.
|
||
11
|
Характеристика
образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка -
|
||
12
|
Роль
художніх засобів, особливостей мови повісті І Франка «Захар
Беркут».
|
||
13
|
РМ № 1. Обговорення
проблеми вибору людини у вирішальній
ситуації.
|
||
14
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета.
Вірш «Мені тринадцятий минало...». Мотив усеперемагаючого життєлюбства,
доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і
складному світі
|
||
15
|
«Тополя».
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ; балада, метаморфози,
|
||
16
|
«Як умру, то поховайте...» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє.
Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе
майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: ідея,
|
||
17
|
Контрольна робота № 2 (твір). Про минулі часи
(твори І. Франка, Т. Шевченка).
|
||
18
|
ПЧ № 2. Сучасна патріотична поезія.
|
||
19
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Андрій Чайковський. Коротко про
митця. «За сестрою». Відтворення
історичних подій з позицій гуманізму.
|
||
20
|
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної
повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.
|
||
21
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність,
життєлюбство запорізьких козаків. Використання фольклорних мотивів (зокрема
прийому гіперболізації).
|
||
22
|
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства,
сміливості й винахідливості.
|
||
23
|
Михайло Стельмах. Коротко по
митця. Його поетичне сприймання світу.
«Гуси-лебеді летять» - автобіографічна
повість про дитинство єдність світу природи і світу дитячої душі.
ТЛ: автобіографічний твір
|
||
24
|
РЗМ№2
Письмовий переказ змісту фрагментів повісті
|
||
25
|
Звичаї, традиції українців образів гусей-лебедів
|
||
26
|
Роль художніх засобів та елементів фольклору головна
думка твору.
|
||
27
|
Образ
чутливого до краси Михайлика, його сприйняття життя.
|
||
28
|
Інші
образи твору (дід, батьки, подружка Люба).
|
||
29
|
Контрольна робота № 3
(тестові завдання). Про минулі часи (твори А. Чайковського та М. Стельмаха).
|
д/з. вивчити одну поезію М.Чхана
|
|
30
|
Робота
над помилками, допущеними в контрольній роботі. Література
рідного краю № 2. Поетичний світ Михайла Чхана
|
||
31
|
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство
письменника. Повість «Климко».
Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.
|
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Про минулі часи
(продовження)
|
|||
27
|
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство
письменника. Повість «Климко».
Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.
|
||
28
|
Григір Тютюнник. Повість «Климко». Ідея
самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
||
29
|
Образ
Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя.
|
||
30
|
Художні
особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ:
художня деталь
|
||
31
|
ПЧ № 3. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу»
|
||
«Ти знаєш, що ти
- людина…»
|
|||
32
|
Стороженко. Короткі відомості про
автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору
|
||
33
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя.
Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
|
||
34
|
Богдан Лепкий.
Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і
великих)». Актуальні морально-етичні проблеми. Збереження загальнолюдських
цінностей — необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна і комічна
ситуації; їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
||
35
|
ЛРК № 3 Декламування
поезій плетів-земляків
|
||
36
|
Контрольна робота №4 (твір) «Ти знаєш, що ти - людина»(твори О.Стороженка, Б.Лепкого)
|
||
37
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Ліна Костенко. Коротко про
письменницю. «Дощ полив...».
Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.
|
||
38
|
«Кольорові миші». Ідея зіткнення
неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація.
Образ особливої дівчинки Анни.
|
||
39
|
«Чайка на крижині», «Крила». Ідея
глибокого духовного наповнення людини — її «крилатості», що проявляється
індивідуально. Духовне багатство — найбільший скарб у житті.
|
||
40
|
Виразне
та вдумливе читання віршів.
|
||
41
|
Василь
Симоненко. Коротко про митця. Громадян¬ські, патріотичні мотиви його лірики.
«Лебеді мате¬ринства». Символічний зміст образів.
|
Вивчити напам’ять: 1вірш (на вибір)
|
|
42
|
«Ти
знаєш, що ти —людина?», «Гей, нові Колумбії й Магеллани...». Загальнолюдські
цінності та ідеї.
|
||
43
|
Виразне і вдумливе читання поезії. Розширення поняття
«ліричний герой».
|
||
44
|
РМ № 3. Усний
твір-роздум про сенс людського буття, патріотизм, романтичний максималізм, почуття
власної гідності й самодостатності.
|
||
45
|
Марина Павленко. «Русалонька Із 7-В,
або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в
повісті-казці, час теперішній і минулий у ній
|
||
46
|
Переказ та коментування сюжету повісті. Особливості
композиції. Казкове і реальне
|
||
47
|
Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх
учинків. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
Роль у творі художніх засобів
|
||
48
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір
кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині
|
||
49
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська
ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль
деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
|
||
50
|
Література рідного краю №4 Наталія Дев’ятко. Коротко про письменницю
«Стара яблуня». «Павук». Відчуття єдності з природою. Розуміння себе у світі.
|
||
51
|
Контрольна робота № 5
(тестові завдання). «Ти знаєш, що ти — людина...» (твори Л.
Костенко, В. Симоненка, М. Павленко та Л. Пономаренко).
|
||
Ми — українці
|
|||
52
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній
роботі.
Олег Ольжич та
Олена Теліга — українські національні герої, лицарі духу. Олег
Ольжич. «Захочеш — і будеш» (із циклу «Незнаному
воякові»). «Господь багатий нас благословив». Романтичний
максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені
образним словом.
|
На
вибір
|
|
53
|
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах.
Моральний заповіт нащадкам.
|
На
вибір
|
|
54
|
Олександр Гавром. «Неймовірні пригоди Івана Сшш».
Повість про пригоди українського силача, який став
чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох вадів спорту, об'їздив півсвіту,
здобувши безліч перемог.
|
||
55
|
Переказ
змісту повісті, головні проблеми.
|
||
56
|
Іван
Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його
доброти й щирості.
|
||
57
|
Морально-етична
проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і
підступність.
|
||
58
|
РЗМ№ 4. Складання
своєї історії пригод з головним героєм — Іваном Силою (письмовий твір).
|
||
59
|
Андрій Малишко.
Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про
рушник». Основні мотиви та символічні образи поезії
|
Вивчити напам’ять
1 вірш (на вибір)
|
|
60
|
Андрій Малишко. «Чому, скаїити, й сам не знаю...»
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в
поезії А. Малишка. Виразне і вдумливе читання
|
||
61
|
Андрій Малишко.
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної
пам'яті. Ліризм поезій А. Малишка.
|
||
62
|
Контрольна робота №
6 (тестові завдання). Ми — українці (твори Олега Ольжича, О. Теліги,
О. Гавроша та А. Малишка
|
||
63
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 4. Анатолій Дімаров. Повість «Блакитна дитина».
Література для читання влітку (рекомендації).
|
||
64
|
Урок-підсумок.
Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше
зацікавлення.
|
||
65
|
Узагальнення
вивченого протягом року.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий