Календарне планування


Календарно-тематичне планування з української мови             для 5 класу 
(122год., 3,5 год./тиждень РЗМ – 25 год. Контрольні роботи – 8 год.)
Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом
МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
Пор.
Тема уроку
Дата
Мовна змістова лінія (88 год.)
Мовленнєва змістова лінія (24 год)

1
Вступ.
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України.


2

Урок мовленнєвого розвитку №1
 Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування:

3


Урок мовленнєвого розвитку №2
Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).


4

Урок мовленнєвого розвитку №3
Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів «Чим запам’яталося мені літо»

5
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.


6

Урок мовленнєвого розвитку №4 Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.


7

Урок мовленнєвого розвитку №5
Усна й письмова форми тексту(висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета(явища). Особливості будови опису предмета (тварини)


8

Урок мовленнєвого розвитку №6
Усний  вибірковий переказ художнього, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. Підготовка до усного контрольного переказу


9
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.



10
Контрольна робота №1.(тестові завдання) Повторення вивченого в початкових класах.


11
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).


12
Лексична помилка та умовне позначення її (практично).


13
Групи слів за значенням: синоніми (повторення й поглиблення) Ознайомлення зі словником синонімів.


14
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й поглиблення) Ознайомлення зі словником антонімів.


15
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й поглиблення) Ознайомлення зі словником омонімів.


16

Урок мовленнєвого розвитку №7
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

17

Урок мовленнєвого розвитку №8
Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

18

Урок мовленнєвого розвитку №9
Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

19
Групи слів за значенням: пароніми. (повторення й поглиблення) Ознайомлення зі словником паронімів.


20

Урок мовленнєвого розвитку №10
Аналіз письмового переказу.

21
Тренувальні вправи. Узагальнення й систематизація вивченого з теми « Лексикологія».


22
Контрольна робота №1
Лексикологія (тестування).


23
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення - значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).


24
Спільнокореневі слова й форми слова.


25
Незмінні й змінні слова.


26
Тренувальні вправи.


27

Урок мовленнєвого розвитку №11
Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

28
Правопис значущих частин слова (повторення).


29
Тренувальні вправи.


30

Урок мовленнєвого розвитку №12
Аналіз письмового твору-опису предмета.

31
Написання префіксів пре-, при-, прі-.


32
Тренувальні вправи. Написання префіксів пре-, при-, прі-.


33
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія».


34
Контрольна робота. №3
Будова слова. Орфографія (тестування).


35
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.


36
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.


37
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).


38

Урок мовленнєвого розвитку №13
Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму


39

Урок мовленнєвого розвитку №14
Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом  «Чому людина повинна бути чемною»


40

Урок мовленнєвого розвитку №15
Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом  «Чому людина повинна бути чемною»


41
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка(практично). Основні правила переносу


42
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.


43

Урок мовленнєвого розвитку №16
Аналіз письмового твору

44
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.


45
Ненаголошені голосні [е], [и] та  [о] перед складом із наголошеним [у] в коренях слів.


46
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.


47
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.


48
Вимова і правопис префіксів роз-, без-.


49
Тренувальні вправи


50
Спрощення в групах приголосних.


51
Тренувальні вправи


52
Контрольний диктант


53
Тренувальні вправи . Повторення та узагальнення вивченого.


54
Контрольна робота. №4
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (тестування).


55




Пор.
Тема уроку

Мовна змістова лінія
Мовленнєва змістова лінія

49
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування [о] - [а], [е] - [і], [е] - [и]; [о], [е] з [і]; [и] - [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів;


50
Тренувальні вправи


51
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично). Чергування [г], [к], [х] - [ж], [ч], [ш] - [з'],[ц'], [с'].   


52
Тренувальні вправи


53
Основні випадки чергування у - в, і - й, з - із - зі (правила милозвучності).


54

Урок мовленнєвого розвитку №17
Есе(розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови ’’

55

Урок мовленнєвого розвитку №18
Есе(розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови ’’(підготовка до усного контрольного твору)

56
Вимова і правопис префіксів
з-(зі-, с-), роз-(розі-)


57
Тренувальні вправи.


58
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.


59
Тренувальні вправи.


60
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).


61
Тренувальні вправи.


62
Правила вживання апострофа.


63
Тренувальні вправи. Правила вживання апострофа.


64
Повторення. Підготовка до контрольної роботи


65
Контрольна робота. №5
 Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (ІІІ частина) (тестування).


66
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми


67
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.


68
Головне й залежне слово в словосполученні.


69
Тренувальні вправи.


70

Урок мовленнєвого розвитку №19
Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу»,

71
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).


72
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).


73

Урок мовленнєвого розвитку №20
Аналіз письмового твору

74
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).


75
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).


76
Тренувальні впрви


77
Другорядні члени речення. Додаток.


78
Другорядні члени речення. Означення.


79
Тренувальні впрви


80
Другорядні члени речення. Обставина.


81
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.


82
Контрольна робота. №6 Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення(тестування).


83
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.


84
Тренувальні вправи. Кома між однорідними членами.


85
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.


86
Тренувальні вправи. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами


87

Урок мовленнєвого розвитку №21
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

88

Урок мовленнєвого розвитку №22
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

89
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).


90

Урок мовленнєвого розвитку №23
Аналіз письмового переказу.

91
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.


92

Урок мовленнєвого розвитку №24
Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

93

Урок мовленнєвого розвитку №25
Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

94
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.


95
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.


96
Тренувальні вправи. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.


97
Контрольна робота№7
 Відомості з синтаксису й пунктуації ( речення з однорідними членами,звертання, вставні слова та сполучення слів (тестування).


98
Тренувальні вправи. Робота над помилками допущеними в контрольній роботі.


99
Пряма мова.. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою


100
Тренувальні вправи. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою


101
Діалог. Тире при діалозі.


102
Тренувальні вправи. Тире при діалозі. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Діалог. Тире при діалозі


103

Урок мовленнєвого розвитку №26
Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.

104

Урок мовленнєвого розвитку №26
Аналіз контрольного переказу

105
Тренувальні вправи. Повторення вивчених орфограм та пунктограм


106
Контрольний диктант


107
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи


108
Контрольна робота№8
 Складні речення. Пряма мова. Діалог (тестування).


109
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті та тестових завданнях. Лексикологія. Будова слова й орфографія.


110
Повторення. Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.


111
Повторення. Синтаксис і пунктуація.





Календарно-тематичне планування з української мови     для 7 класу 
 (88 год, 2,5 год на тиждень.  РЗМ – 25 год,  контрольні роботи – 6 год.)
Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом
МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.)
Пор.
Тема уроку
Дата
Мовна змістова лінія (63 год.)
Мовленнєва змістова лінія (25 год)

1
Вступ. Літературна норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних сайтів для школярів.


2

Урок мовленнєвого розвитку №1 Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). Навчальне читання мовчки текстів різних стилів.

3

Урок мовленнєвого розвитку №2 Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.

4

Урок мовленнєвого розвитку №3
Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)

5

Урок мовленнєвого розвитку №4
Докладний письмовий  переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

6
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.


7
Вивчені частини мови, правопис їх.


8

Урок мовленнєвого розвитку №5
Аналіз письмового переказу

9
Тренувальні вправи


10

Урок мовленнєвого розвитку №6 Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

11
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


12
Форми дієслова (загальне ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди, що братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням різних особових форм дієслів.


13
Неозначена форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслова.


14
Доконаний і недоконаний види дієслова


15
Тренувальні вправи


16
Контрольна робота№1(тестові завдання). Вступ. Повторення та узагальнення вивченого.(значення форми дієслова)



17
Аналіз контрольної роботи. Часи дієслова. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.


18
Теперішній час. Майбутній час. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення).


19
Дієслова І і II дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення).


20
Тренувальні вправи


21

Урок мовленнєвого розвитку№7  Стислий   письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.

22

Урок мовленнєвого розвитку№8  Контрольний стислий   письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.

23
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).


24
Творення дієслів умовного і наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу.


25

Урок мовленнєвого розвитку№9
Аналіз письмового переказу.

26
Безособові дієслова.


27
Способи творення дієслів. Не з дієловами (повторення)


28
Повторення теми «Дієслово». Підготовка до контрольної роботи


29
Контрольна робота№2 Дієслово (тестування).


30
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми


31

Урок мовленнєвого розвитку№10
Особливості будови опису зовнішності людини.

32

Урок мовленнєвого розвитку№11
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).

33
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


34
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.


35

Урок мовленнєвого розвитку№12
Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).

36
Тренувальні вправи


37
Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. Обмеження уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни


38
Відмінювання дієприкметників, правопис відмінкових закінчень.


39

Урок мовленнєвого розвитку№13
Аналіз письмового твору.












Пор.
Тема уроку
Дата
Мовна змістова лінія
Мовленнєва змістова лінія
37

Урок мовленнєвого розвитку№15
Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу  в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форми на -но, -то

38
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


39
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.


40

Урок мовленнєвого розвитку№16
Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

41
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх.


42

Урок мовленнєвого розвитку№17
Письмовий  твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів - улюблене заняття чоловіків нашої родини»).

43

Урок мовленнєвого розвитку№18
Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі

44
Повторення вивченого про дієприслівник, підготовка до контрольної роботи з теми « Дієприслівник».


45
Контрольна робота№4 Дієприслівник (тестування).


46

Урок мовленнєвого розвитку№19
Аналіз письмового твору.

47
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


48
Розряди прислівників (практично).


49

Урок мовленнєвого розвитку№20
Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

50
Ступені порівняння прислівників.


51
Творення й правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках.


52

Урок мовленнєвого розвитку№21
Портретний нарис у публіцистичному стилі.

53

Урок мовленнєвого розвитку№22
Портретний нарис у публіцистичному стилі.

54
Не і ні з прислівниками.


55
И та і в кінці прислівників.


56
Тренувальні вправи. Правопис прислівників.


57
Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників.


58
Написання прислівникових словосполучень


59
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.


60
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день.


61
Тренувальні вправи.


62
Контрольна робота. №5
Прислівник (тестування).


63
Прийменник як службова частина мови і засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково- іменникові конструкції в ролі членів речення. Непохідні і прхідні прийменники.


64
Зв’язок прийменників з непрямими відмінками іменника

65
Ви прийменників за  будовою.  Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.


66
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. Синонімічні й антонімічні сполучники.


67

Урок мовленнєвого розвитку№23
Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту


68
Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів


69

Урок мовленнєвого розвитку№24
Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.).

70
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).


71
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.


72
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).


73

Урок мовленнєвого розвитку№25
Складання проекту логотипа рідного міста з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не 

74
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.


75
Тренувальні вправи. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.


76
Контрольна робота (диктант)


77
Контрольна робота №6 Прийменник. Солучник. Частка. Вигук (тестування).


78
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Форми дієслова»


79
Повторення. Самостійні частини мови, правопис і використання їх у мовленні.


80
Повторення. Службові частини мови, правопис і використання їх у мовленні.


81
Узагальнення вивченого протягом року





Календарно-тематичне планування з української літератури  для 7 класу

    (70 год, 2 год на тиждень)
Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів контролю

І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
3
3
• контрольного класного твору;
1
1
• інших завдань (тестів, відповідей на
2
2
запитання тощо)


Уроки мовленнєвого розвитку
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки позакласного читання
2
2
Уроки літератури рідного краю
2
2
Уроки виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5

Пр.
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки
Вступ
1

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його осо­бливість і значення. Функції мистецтва.

Із пісенних скарбів
2

Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень.
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
Опрацювати 2 пісні, 1 вивчити напам’ть
3

Суспільно-побутові пісні: «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких та чумацьких піснях.
4

Коломийки. «Дозвииія молоді», «Жартівливі коло-мийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.
ТЛ: коломийки.

5

Література рідного краю № 1.
Пісенне багатство рідного краю, фольклорні колективи

6

Контрольна робота № 1 (розгорнуті відповіді на запи-тання). Із пісенних скарбів (суспільно-побутові пісні, коломийки).

7

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 1. Майстерня конструювання бук-трейлера за книжкою В. Рутківського «Джури-харак терники».

Про минулі часи
8

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Змалюван­ня героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті.
ТЛ: історична повість.

9

Зміст, тема повісті «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

10

Характеристика образу Захара Беркута. Лідерські  якості головного героя твору.

11

Характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка -

12

Роль художніх засобів, особливостей мови повісті І Франка «Захар Беркут».

13

РМ № 1. Обговорення проблеми вибору людини у вирішальній ситуації.

14

Тарас Шевченко. Життєпис поета. Вірш «Мені тринадцятий минало...». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі

15

«Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ; балада, метаморфози,

16

«Як умру, то поховайте...» — твір, що єднає мину­ле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: ідея,       

17

Контрольна робота № 2 (твір). Про минулі часи
(твори І. Франка, Т. Шевченка).

18

ПЧ № 2. Сучасна патріотична поезія.      

19

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму.

20

Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.   

21

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорізьких козаків. Використання фольклорних мотивів (зокрема прийому гіперболізації).

22

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості.

23

Михайло Стельмах. Коротко по митця. Його поетичне сприймання світу.  «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство єдність світу природи і світу дитячої душі.
ТЛ: автобіографічний твір

24

РЗМ№2  Письмовий переказ змісту фрагментів повісті

25

Звичаї, традиції українців образів гусей-лебедів

26

Роль художніх засобів та елементів фольклору головна думка твору.

27

Образ чутливого до краси Михайлика, його сприйняття життя.

28

Інші образи твору (дід, батьки, подружка Люба).

29

Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Про минулі часи (твори А. Чайковського та М. Стельмаха).
д/з. вивчити одну поезію М.Чхана
30

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Література рідного краю № 2.  Поетичний світ Михайла Чхана

31

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.



Пор.
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки
Про минулі часи (продовження)
27

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.

28

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

29

Образ Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя.

30

Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ: художня деталь

31

ПЧ № 3. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу»

«Ти знаєш, що ти  - людина…»
32


Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору

33

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

34

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми. Збереження загальнолюд­ських цінностей — необхідна умова життя в суспіль­стві. Трагічна і комічна ситуації; їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

35

ЛРК № 3 Декламування поезій плетів-земляків

36

Контрольна робота №4 (твір) «Ти знаєш, що ти - людина»(твори О.Стороженка, Б.Лепкого)

37

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив...». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

38

«Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

39

«Чайка на крижині», «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення  людини — її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство — найбільший скарб у житті.

40

Виразне та вдумливе читання віршів.

41

Василь Симоненко. Коротко про митця. Громадян¬ські, патріотичні мотиви його лірики. «Лебеді мате¬ринства». Символічний зміст образів.
Вивчити напам’ять: 1вірш (на вибір)
42

«Ти знаєш, що ти —людина?», «Гей, нові Колумбії й Магеллани...». Загальнолюдські цінності та ідеї.
43

Виразне і вдумливе читання поезії. Розширення по­няття «ліричний герой».
44

РМ № 3. Усний твір-роздум про сенс людського буття, патріотизм, романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності.

45

Марина Павленко. «Русалонька Із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній

46

Переказ та коментування сюжету повісті. Особливо­сті композиції. Казкове і реальне

47

Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їх­ніх учинків. Символічне значення образів старовин­ної шафи та чарівних коралів. Роль у творі художніх засобів

48

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині

49

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загаль­нолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особли­вості художніх засобів новели (роль деталей, поєд­нання різних часових площин тощо).
 ТЛ: новела.

50

Література рідного краю №4 Наталія Дев’ятко. Коротко про письменницю «Стара яблуня». «Павук». Відчуття єдності з природою. Розуміння себе у світі.

51

Контрольна робота № 5 (тестові завдання). «Ти знаєш, що ти — людина...» (твори Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко та Л. Пономаренко).

Ми — українці
52

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
Олег Ольжич та Олена Теліга — українські національні герої, лицарі духу. Олег Ольжич. «Захо­чеші будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). «Господь багатий нас благословив». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
На
вибір
53

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея опти­мізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.
На
 вибір
54

Олександр Гавром. «Неймовірні пригоди Івана Сшш».
Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох вадів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

55

Переказ змісту повісті, головні проблеми.

56

Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

57

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

58

РЗМ№ 4. Складання своєї історії пригод з головним героєм — Іваном Силою (письмовий твір).

59

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник». Основні мотиви та символічні образи поезії
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)
60

Андрій Малишко. «Чому, скаїити, й сам не знаю...»
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезії А. Малишка. Виразне і вдумливе читання
61

Андрій Малишко. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам'я­ті. Ліризм поезій А. Малишка.
62

Контрольна робота № 6 (тестові завдання). Ми — українці (твори Олега Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша та А. Малишка

63

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 4. Анатолій Дімаров. Повість «Блакитна дитина». Література для читання влітку (рекомендації).

64

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

65

Узагальнення вивченого протягом року.


Комментариев нет:

Отправить комментарий